W każdym biurze zachodzi potrzeba przechowywania segregatorów z dokumentami, książek branżowych, katalogów – słowem „papieru”. Oczywiście część publikacji występuje już wyłącznie w postaci elektronicznej, ale wciąż potrzebne są regały biblioteczne na publikacje tradycyjne. Biblioteczka do biura nie tylko ułatwia ich przechowywanie, ale także dobrze wpływa na jego wizerunek: klienci wiedzą, że pracują tu ludzie, którzy nie gardzą wiedzą. Biblioteczki do biura najlepiej zamawiać na wymiar, kierując się realnymi potrzebami jego pracowników.
Przechowywanie książek wiąże się z koniecznością zamówienia wygodnych regałów bibliotecznych. Biblioteczki do pokoju powinny być wysokie, pojemne i stabilne, żeby stale rozrastający się księgozbiór znajdował godną i bezpieczną oprawę. Wybór mebli na zamówienie wydaje się więc optymalnym rozwiązaniem – to gwarancja najbardziej ergonomicznego zagospodarowania przestrzeni. O tym, czy będą to biblioteczki w postaci klasycznych regałów, czy podświetlanych witryn ze szklanymi drzwiami decydują indywidulane upodobania.
Domowa biblioteka wymaga stosownej oprawy. Im większe zbiory, tym lepiej sprawdzają się regały biblioteczne z prawdziwego zdarzenia. Dobrze pomyślane i zaprojektowane wypełniają przestrzeń od podłogi do sufitu, uwzględniają także narożniki pomieszczenia, żeby nie zostawała tam pusta, niewykorzystana przestrzeń. Taka optymalna zabudowa pokoju bibliotecznego możliwa jest tylko wtedy, kiedy kupimy regały na wymiar. Warto pamiętać, że półek zawsze powinno być więcej niż książek – bibliofile rzadko powstrzymują się przed kolejnymi zakupami.